Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Powstańców Śl. w Kamienicy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://szkolawkamienicy.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Strona internetowa spkamienica.edupage.org, jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej: (powód: • zamieszczone informacje są w postaci artykułów lub załączników, które nie są dostępne cyfrowo w całości bo zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, • zamieszczone informacje w postaci załączników są w dostępnej formie i mają charakter informacji jaki jest niezbędny do jej opublikowania, • administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności, • w nagłówkach stron nie został umieszczony link do Deklaracji Dostępności, • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchoniemych, • zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych, • na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, • strona internetowa nie posiada aplikacji mobilnej.)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Serwis internetowy szkoły wykorzystuje następujące rozwiązania: HTML5, WCAG 2.0 (AA). Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takie jak np. Window-Eyes. Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury, jak i myszki. W sekcji nagłówka znajdują się narzędzia pozwalające na dobranie dogodnego kontrastu oraz wielkości czcionki. Aby szybko znaleźć najważniejsze treści, użytkownicy mogą skorzystać z głównego menu, mapy strony lub wbudowanej wyszukiwarki. Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Małgorzata Urbanik

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzą trzy wejścia, główne prowadzi od ulicy Częstochowskiej. Do dwóch wejść prowadzą schody. Jedno wejście jest dostosowane do osób ze szczególnymi potrzebami. Wejście do szkoły następuje przez drzwi zewnętrzne otwierane ręcznie. Przy drzwiach głównych  znajduje się dzwonek, za pomocą którego można wezwać pracownika szkoły. Przy wejściu do budynku do godz. 9.00 jest pracownik szkoły, który pełni w tym miejscu swój dyżur.

Dostosowanie korytarzy

W budynku szkoły korytarze są zgodne z prawem budowlanym. Z korytarza głównego na dole, na wózku inwalidzkim można dostać się do pomieszczeń mieszczących się na parterze budynku, w tym do: 1 sali, świetlicy, toalety i gabinetu dyrektora.

Dostosowanie schodów

Schody i balustrady są również zgodne z prawem budowlanym.

Dostosowanie wind

W budynku nie posiada wind, które umożliwiałaby osobom niepełnosprawnym przedostanie się na wyższą kondygnację.

Dostępność pochylni

W budynku szkoły nie ma zamontowanych pochylni.

Dostępność platform

Nie ma zamontowanych platform.

Dostosowanie parkingów

Na parkingu obok budynku szkoły jest wydzielone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak jest informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych

Nie ma również pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 05 lutego 2021 09:57
Dokument wprowadzony do BIP przez: Małgorzata Urbanik
Ilość wyświetleń: 667
01 kwietnia 2025 15:04 (Dominika Hanulok) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
01 kwietnia 2025 07:57 (Dominika Hanulok) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
01 kwietnia 2025 07:56 (Dominika Hanulok) - Aktualizacja deklaracji dostępności.